مقدمه
نقد و بررسی بازی Elden Ring/استودیوی From Software همواره یکی از استودیوهای بازیسازی محبوب ژاپن بوده است که طی سالهای طولانی توانسته تعداد قابل توجهی از گیمرها را در سرتاسر جهان به سبک منحصر به فرد بازیهای خودش علاقمند کند. بدون شک اصلیترین شاخصهی بازیهای تولید شده توسط این استودیو، سختی بسیار زیاد آنها است که همواره زبانزد گیمرها بوده و در محافل مختلف از چالشهای سرسامآور موجود در این بازیها یاد شده است. سری بازیهای Dark Souls و عناوین موفقی مثل Demon’s Souls، Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice از جمله آثار تولید شده توسط استودیوی From Software هستند. مدتی قبل شایعاتی مبنی بر در دست ساخت بودن یک بازی جدید در این استودیو به گوش رسید که نکتهی بسیار مهمی در رابطه با آن خودنمایی میکرد و آن این بود که استودیوی From Software نویسندگی داستان بازی جدیدش را به نویسندهی سری کتابهای نغمهی آتش و یخ (منبع اقتباس سریال تلویزیونی بازی تاج و تخت) یعنی جورج آر. آر. مارتین سپرده است. همکاری بسیار نادر و شگفتانگیزی که تمامی طرفداران بازیهای From Software را به وجد آورد و صبر برای این بازی جدید را بسیار سخت کرد. این بازی جدید که در نهایت تحت عنوان Elden Ring به طور کامل رونمایی شد، یک تجربهی جدید را در میان بازیهای استودیوی From Software رقم زده و با اینکه دیانای همیشگی بازیهای این استودیو را به همراه دارد، همزمان بسیار متفاوت و منحصر به فرد به نظر میرسد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با بازی Elden Ring آشنا شوید.
اولین بازی جهان باز From Software
نقد و بررسی بازی Elden Ring / از سری بازیهای Dark Souls گرفته تا عناوین مستقلی مثل Bloodborne یا Sekiro. بازیهای استودیوی From Sofware همواره محیطهای بزرگی داشتهاند که به صورت آزادانه میتوانید در قسمتهای مختلف آنها به گشت و گذار بپردازید و بین چکپوینتها تلهپورت کنید. بازی Elden Ring نیز از همین قاعده پیروی کرده اما کمی پای خود را فراتر گذاشته و اینبار شاهد یک بازی Open World تمام عیار هستیم که نقشهی بسیار وسیعی دارد و برای گشتزنی در آن نیز به یک مرکب نیاز خواهید داشت. جهان بازی Elden Ring شامل چندین نقشهی وسیع است که میتوانید بین نقاط مختلف آن از طریق قابلیتی که با نام Grace شناخته میشود (مشابه بونفایرها در سری دارک سولز) تلهپورت کنید. از آنجایی که نقشهی بازی بسیار گسترده است و فضاهای بین محیطهای متفاوت شامل دشتهای وسیع است، شخصیت اصلی به یک موجود افسانهای شبیه به اسب دسترسی دارد که در زمان مورد نیاز میتوانید آن را ظاهر کنید و با استفاده از آن با سرعت بالا به جابهجایی بپردازید و همچنین ارتفاعات بلند را به کمک آن بپرید.
در نقد و بررسی بازی Elden Ring محیطهای بزرگ پیش از هرچیزی در بر دارندهی دشمنان بزرگ و غولپیکر نیز خواهند بود. دشمنانی که لزوما در قالب باس فایت سر راه شما ظاهر نمیشوند و تعدادی از آنها ممکن است انپیسیهای معمولی باشند که پس از مرگ شما مجددا ریسپان و در محیط ظاهر میشوند. شما میتوانید این دشمنان عظیمالجثه را با استفاده از سلاحهای بلند و همچنین سوار بر اسب خود شکست دهید. این بدان معناست که امکان مبارزه با دشمنان حین سواری گرفتن از مرکب شما در بازی وجود دارد. به طور کلی بازی Elden Ring از خیلی جهات در مقایسه با دیگر بازیهای ساخته شده توسط استودیوی From Software ابعاد بسیار وسیعتری به خود گرفته و شاهد بازی بزرگی هستیم که پر شده از جزئیات ریز و درشت برای مکاشفه. شما میتوانید به صورت آزادانه در جهان بازی پرسه بزنید و به کشف موارد پنهانی بپردازید که به طور معمول پیدا کردن آنها کار دشواری است. این جهان پر شده از انپیسیهای دوست و دشمنی که حرفهای زیادی برای گفتن دارند و قرار است ساعتهای طولانی شما را با خود سرگرم کنند.
یک میراث جدید در کالبدی آشنا
گیمپلی بازی Elden Ring با اینکه از بسیاری جهات با دیگر آثار استودیوی From Software شباهت دارد، شامل چندین مکانیزم کاملا جدید نیز میشود که در کمال آشنایی، ساختاری کاملا جدید و متفاوت را پیش روی شما قرار میدهد. یکی از مواردی که برای اولین بار در بازیهای این استودیو شاهد آن هستیم، امکان پریدن شخصیت اصلی و بالا رفتن از سطوح مختلف است که شاید در وهلهی اول بسیار جزئی و ناچیز به نظر برسد، اما در ابعاد وسیعی نظیر بازی بزرگی مثل Elden Ring میتوان پیشبینی کرد که گیمپلی بازی را به طور کامل دستخوش تغییر خواهد کرد. این بدان معناست که کشف محیطهای جدید تنها به محیطهای همسطح خلاصه نخواهد شد و باید با دقت بیشتری تمامی ابعاد محیط پیرامون خود را زیر ذرهبین ببرید تا هیچ آیتمی از چشم شما پنهان باقی نماند.
نقد و بررسی بازی Horizon: Forbidden west
امکان انتخاب از بین چند کلاس مختلف در ابتدای بازی نیز در بازی Elden Ring وجود دارد که تا حد زیادی میتوان آن را مشابه سری بازیهای Dark Souls دانست. در مجموع 5 کلاس مختلف برای شخصیت اصلی بازی تعریف شده است که یک بار برای همیشه در ابتدای بازی از میان آنها یکی را انتخاب خواهید کرد. تفاوت میان این کلاسها شامل مهارتهای شخصیت اصلی در استفاده از سلاحهای مختلف و همچنین جادو است. شما میتوانید بسته به سلیقهی خودتان، کلاس مورد نظر خود را انتخاب کنید و با ارتقای مهارتهای مورد نظر خود، کنترل شخصیتی را به دست بگیرید که به خوبی شیوهی بهرهگیری از پتانسیلهای مختلف آن را میدانید. مکانیزم دفاع (با استفاده از سپر) و سپس حمله، تا حد زیادی مشابه سری بازیهای Dark Souls طراحی شده و از این نظر میتوان دیانای آشنای بازیهای From Software را در بازی Elden Ring نیز مشاهده کرد.
باشکوهتر از همیشه
بازیهای استودیوی From Software همواره از لحاظ بصری در بر دارندهی سبک و سیاق منحصر به فردی بودهاند که طرفداران بسیار زیادی دارند. در بازی Elden Ring به خوبی میتوان ترکیبی افسانهای و جذاب از محیطهای قرون وسطایی و المانهای جادویی را مشاهده کرد که در کنار معماری خاص ساختمانها و همچنین وجود موجودات کوچک و بزرگ همراه با پوششهای گیاهی خاص و جادوییاش، ظاهر بسیار منحصر به فردی به این بازی بخشیده و امضای همیشگی طراحان زبدهی استودیوی From Software نیز در آن به چشم میخورد. بازیهای این استودیو هیچوقت از لحاظ قدرت گرافیکی پرچمدار نبودهاند. بلکه این سبک هنری منحصر به فرد این بازیها بوده است که حسابی توجه طرفداران را به سمت خود جلب میکند و کم و کاستیهای گرافیکی را به طور کامل از بین میبرد. در بازی Elden Ring شاهد جهانی هستیم که عناصر روایی در گوشه و کنار آن با سبک ادبی جورج آر. آر. مارتین ترکیب شدهاند و تا حد زیادی سبک و سیاق اروپایی به خود گرفتهاند. به طور کلی میتوان بازی Elden Ring را جزو زیباترین بازیهای امسال دانست. اثری که از همه لحاظ در بر دارندهی استانداردهای مطلوبی است و بدون شک میتوان آن را جزو بهترین بازیهای سال قلمداد کرد.
خرید بازی elden ring با قیمت مناسب از گیم شاپ :
مقاله مفید و جامعی بود لذت بردم
واقعا الدن رینگ لایق بهترین بازی سال بود
بهترین بازی سال مبارکت
خسته نباشید.