در یک جلسه پرسش و پاسخ با تحلیلگران در سال 2022. رایان، یکی از افشاگران معروف در صنعت بازیهای ویدیویی، به تحلیل تلاشهای کمپانی مایکروسافت در زمینه سرویس گیم پس پرداخت. او اشاره کرد که رویکرد اولیه مایکروسافت نسبت به این سرویس به هیچ وجه جواب نداد. و این مسئله باعث شد که این شرکت خریدهای قابل توجهی در صنعت بازی انجام دهد. در همین راستا به نقل از مدیر عامل پلی استیشن : گیم پس دشمن پیشرفت صنعت گیم است.
وی همچنین به نکاتی دیگر در مورد سرویس گیم پس اشاره کرد. او افشا کرد که ناشران صنعت بازی این سرویس را به عنوان یک عامل مخرب برای ارزشهای صنعت بازی میدانند. به عبارت دیگر، ناشران از تأثیر این سرویس بر بازار و قیمتگذاری بازیها نگران هستند.
وی همچنین به آخرین بهروزرسانی کمپانی مایکروسافت برای تعداد مشترکان سرویس گیم پس اشاره کرد. او گفت که تا ماه ژانویه 2022، تعداد مشترکان این سرویس به 25 میلیون نفر رسیده بود. این اعداد از آنجا که سرویس گیم پس مختص کنسولهای ایکس باکس و پلتفرمهای وابسته به مایکروسافت است، نشاندهنده تعداد قابل توجهی از بازیکنان انتخابی این سرویس است.
همچنین او به سرویس اشتراکی پلیاستیشن پلاس اشاره کرد. که توسط شرکت سونی ارائه میشود. او ادعا کرد که این سرویس با نزدیک به 50 میلیون مشترک، یک سرویس معنادارتر در صنعت بازی محسوب میشود.
مدیر عامل پلی استیشن : گیم پس دشمن پیشرفت صنعت گیم است
با توجه به این اظهارات و افشاگریهای رایان، او نشان داد که ناشران بازیها و تولیدکنندگان سرویسهای اشتراکی درگیر در یک رقابت شدید در صنعت بازی هستند.
کمپانیهای معتبر مانند مایکروسافت و سونی برای جلب مشتریان و افزایش تعداد مشترکان سرویسهای خود تلاش میکنند. همچنین توجه به نظرات و انتقادهای ناشران و تحلیلگران در مورد تأثیر سرویسهای اشتراکی بر صنعت بازی از اهمیت زیادی برخوردار است.
طبق اسنادی که در دادگاه کمپانی مایکروسافت افشا شد، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، امیدوار است که تا سال 2027، تعداد مشترکان سرویس گیم پس را افزایش دهد. در غیر این صورت، ممکن است کمپانی مایکروسافت به گزینههای مختلفی نظیر تغییر رویکردها یا حتی خروج از صنعت بازی اقدام کند. این نشاندهنده رقابت بسیار فشرده و اهمیت بالای این بازار در جذب مشتریان و ارائه خدمات متمایز است.
در نهایت، صنعت بازی سازی به دلیل تغییرات سریع در روندهای مصرفی بازیکنان و رقابت شدید بین شرکتها، همواره در حال تکامل و تغییر است. مسائلی همچون سرویسهای اشتراکی، تعداد مشترکان، و تأثیر آنها بر بازار بازیها موضوعات مهمی برای تحلیل و بررسی در این صنعت میباشند.